Australian broadcaster SBS suspends use of content from China’s CGTN, CCTV after human rights complaint



An Australian public broadcaster is suspending the use of content from Chinese state-run news services CGTN and CCTV after a human rights group highlighted the channels’ history of airing allegedly forced confessions.SBS, which airs multilingual and other programming intended to reflect Australian multiculturalism, on Friday said it would review the broadcasts after the non-profit Safeguard Defenders wrote to it expressing concern over Chinese state television’s airing of dozens of forced…